بسم الله الرحمن الرحيم

In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful.

Thursday, October 22, 2015

25 yo Malay lady, unhappy TRO cause

Aku sayang Mr. Zaidi. Dalam aku tengah unhappy TRO cause dalam Uro ni, asal aku nampak dia mesti aku light up.

Tadi aku dekat counter discharge patient. Muka serious buat kerja senyap2. Tetiba Green lalu, Mr. Zaidi last2. Aku nyaris tak tegur dia.

"Salam Mr. Zaidi." Aku sengih.

"Wassalam warahmatullah." Beliau jawab sambil senyum dan jalan. Aku pandang komputer balik. Noted bos tetiba berhenti dan paling.

"Hanifah!" Muka bos sengih macam saje cari pasal dengan aku. "Awak team mana sekarang?"

"Saya Uro Mr. Zaidi." Aku sengih sebelah muka helpless.

"Oo." Beliau pun berjalan pergi.

"Mr. Zaidi selamatkan sayaaa!" Aku nyaris terjerit kuat. Tapi orang sekeliling dengar je. Huh. Aku nak masuk General semula.

Adibah tanya apsal Mr. Zaidi panggil aku nama ayah aku. "Last name," aku sengih balik.

Adakah muka senyap aku macam muka papa?

---

I wish Nash will ask me if I'm okay or not. I want to reply him I have been happier. And then what, I don't know. Maybe he'll tell me to go eat or something. And I'll give him my Snickers safely tucked in my pocket for times like this.

Perhaps I have been happier because I used to have more chances of greeting my daily (or EOD) "Hai Nash."

Need more sunshines.

No comments:

Haru & Associates